Vooral op medisch gebied speelt marketing een zeer belangrijke rol bij het aantrekken van patiënten voor behandelingen. Alhoewel oude patiënten vaak bij hun tandarts blijven, is het voor de behandelaar ook erg belangrijk om meer nieuwe patiënten te verkrijgen en zo de praktijk tot een succes te maken. De meer traditionele marketingtools zijn de advertenties in kranten en televisie. Tegenwoordig worden er nieuwere manieren gebruikt. Laten we eens kijken hoe jouw tandartsaktijk op de markt kan worden gebracht met deze nieuwste technieken.
Website:
In deze moderne tijd is de website van een dienstverlener of een merk noodzakelijk. De inhoud moet op de websites worden geüpload en zo de patiënt overhalen tot het een boeken van een behandeling. De website moet volledig zijn zodat de patiënt gemakkelijk weet welke diensten en behandelingen in de praktijk worden aangeboden. Denk hierbij onder andere ook aan positieve reviews bestaande patiënten zodat de bezoeker van de website op de hoogte is van de kwaliteiten van jouw praktijk.
Platforms voor sociale media:
Laten we aannemen dat een praktijk om welke reden dan ook geen website heeft, de kans is dan groot dat de praktijk in iedere geval aanwezig is op één van de sociale mediaplatforms zoals Facebook, Twitter, Instagram enz. Belangrijke factor hierbij is dat de sociale media profielen zo moeten worden gevuld met inhoud dat de patiënt er voordeel uit kan halen. Video’s van 2-3 minuten waarin de behandeling wordt uitgelegd, succesverhalen die door patiënten worden verteld of de diensten die in de praktijk worden aangeboden, worden beschreven. Dit helpt omdat een meerderheid van de Nederlanders sociale media gebruikt en het delen van de inhoud hiervan tussen vrienden/ kennissen het snelst en gemakkelijkst is.
Zoekmachineoptimalisatie (SEO):
Dit is de techniek in marketing waarbij door het zorgvuldig selecteren van unieke woorden voor de website, de website bovenaan verschijnt wanneer er wordt gezocht door zoekmachines zoals Google, Yahoo, Bing, enz. Als gevolg hiervan neemt de verkeersstroom op de website toe en zorgt dit uiteraard voor meer geïnteresseerde patiënten.
Deze nieuwste technologieën om de marketingtechnieken te verbeteren, worden door velen gebruikt. Het is een intelligente en slimme manier om ontzettend veel mensen te benaderen zonder het gedoe van zelf netwerken of grote bedragen uit te geven. In vergelijking met de conventionele marketingmethoden zijn dit nieuwere, slimmere en snellere manieren om meer mensen te bereiken.
Indien je wilt weten hoe wij je hierbij kunnen ondersteunen, neem dan contact met ons op.